Wezenlijke hulp bieden
Collega Jantina werkt nu anderhalf jaar bij het RSC. “Toen de vacature voorbij kwam voor deze baan, sprak die me direct aan. Dat je heel wezenlijke hulp kunt bieden aan mensen die bellen, dat maakt het bijzonder. Veel leer je tijdens een interne cursus, door casussen uit te spelen. Maar het meeste leer je in de praktijk. We zijn met een grotere groep gestart en het voelt echt als een warm bad. Iedereen staat heel dichtbij en is heel toegankelijk. Het is ook geen grote stap naar seniors of management. Als er iets is, kun je dus ook op de werkvloer gemakkelijk het gesprek aangaan."
Zoveel meer dan alleen de telefoon beantwoorden
De medewerkers bij Intake & Service doen veel meer dan alleen de telefoon beantwoorden. Aangiftes opnemen, afspraken inplannen, emails beantwoorden en webcare: het werk is divers en vraagt dat je snel kunt schakelen. Bovendien moet je snel informatie kunnen vinden in systemen of bij collega’s en ook weer op de juiste plaats wegzetten. Gegevens verifiëren is heel belangrijk. Maar ook dat je de melding kort en bondig houdt, zodat de collega’s snel weten wat er aan de hand is en waar ze eventueel op af gaan. Je bent echt een belangrijke schakel in het politiewerk.
Naast het RSC kun je als medewerker bij Intake & Service ook bij de balie op een politiebureau aan de slag. Je staat mensen ook face to face te woord en zorgt dat ze zo goed mogelijk geholpen worden. Of het nu gaat om een aangifte of een doorverwijzing naar elders in de organisatie, jij zorgt ervoor dat iedereen zich gehoord en geholpen voelt. Ook telefonisch, per email of via webcare. Daarnaast neem je aangiftes op, beheer je de reserveringen voor verhoorruimtes en doe je ondersteunende administratieve werkzaamheden voor bijvoorbeeld de wijkagent.